محادثة بالانجليزية مترجمة عبارات تستعمل في مكالمة هاتفية
محادثة
بالانجليزية مترجمة عبارات تستعمل في مكالمة هاتفية
-----
Previous
Next
After sales
service sav
In the
after-sales service of a household electrical store
SAV: Hello,
what can I do for you?
client: I
have a problem with this vacuum cleaner.
SAV: Yes,
you have the receipt?
client: No,
but I bought it yesterday in your store and it is missing a piece.
SAV: Madam,
I absolutely need the receipt to make an exchange.
client:
Listen! I do not know what I did with my receipt, but you must have a way to
check that I bought this vacuum cleaner at home! It's still incredible, I spend
300 euros home and you must also bring proof of my good faith!
SAV: Listen,
madam ...
client: It's
you who will listen to me! I want you to replace me this vacuum cleaner. I paid
for it in your store. Missing a piece is not normal, so you do something now or
you will get me a store manager.
SAV: Can I
see the vacuum cleaner?
Customer:
Here.
SAV: But
there is no shortage of pieces ...
client: How
so? There is no shortage of room! And the tube? Did you see the size? It's
missing a piece, it's obvious!
SAV: Here,
look! It is a telescopic tube ...
Customer:
Telescopic? Huh? .... I'm so sorry. My husband took care of it last night. He
told me he was missing a room, I did not check ....
SAV: Do not
worry, it happens very often.
client: I
swear he'll hear that one! Well, excuse me for later.
SAV: There
is no problem. Have a nice day, madam.
client: Good
day! (she calls her husband) Hello Marc? You are really a moron!
السابق
التالي
بعد
خدمة المبيعات ساف
في
خدمة ما بعد البيع من متجر الكهربائية المنزلية
SAV:
مرحبا ، ماذا يمكنني أن أفعل لك؟
العميل:
لدي مشكلة مع هذا المكانس الكهربائية.
SAV:
نعم ، لديك الإيصال؟
العميل:
لا ، لكنني اشتريته بالأمس في متجرك ويفتقد قطعة.
SAV:
سيدتي ، أنا بحاجة إلى الإيصال لإجراء تبادل.
العميل:
اسمع! لا أعرف ما الذي فعلته مع إيصالي ، لكن يجب أن يكون لديك طريقة للتحقق من أنني
اشتريت هذا المكنسة الكهربائية في المنزل! ما زلت لا يصدق ، أقضي 300 يورو في المنزل
ويجب عليك أيضًا تقديم دليل على حسن نيتي!
SAV:
اسمع ، سيدتي ...
العميل:
أنت الذي سوف يستمع لي! أريدك أن تحل محل لي هذا مكنسة كهربائية. لقد دفعت ثمنها في
متجرك. إن فقدان قطعة غير طبيعي ، لذا فأنت تفعل شيئًا الآن أو ستحصل على مدير متجر.
SAV:
هل يمكنني رؤية المكنسة الكهربائية؟
الزبون:
هنا.
SAV:
ولكن لا يوجد نقص في القطع ...
العميل:
كيف ذلك؟ لا يوجد نقص في الغرفة! والأنبوب؟ هل رأيت الحجم؟ إنه يفتقد قطعة ، إنه واضح!
SAV:
هنا ، انظروا! إنه أنبوب تلسكوبي ...
الزبون:
تلسكوبي؟ هاه؟ .... أنا جد اسف. اهتم زوجي بها الليلة الماضية. أخبرني أنه كان في عداد
المفقودين ، لم أفحص ....
SAV:
لا تقلق ، يحدث ذلك كثيرًا.
العميل:
أقسم أنه سوف يسمع هذا واحد! حسنا ، عفوا لاحقا.
SAV:
لا توجد مشكلة. يوم جيد ، سيدتي.
العميل:
يوم جيد! (وهي تدعو زوجها) مرحبا مارك؟ أنت حقا معتوه!