برجراف عن المال بالانجليزي مترجم
موضوع عن المال بالانجليزي مترجم بالعربي
موضوع بالانجليزي قصير جدا وسهل
موضوع تعبير عن فوائد المال واضراره انجليزي
Everyone
knows the famous saying: "Money does not make happiness". It would
seem, however, that this can sometimes be the case. Under certain conditions.
A
discussion of money rarely leaves one indifferent. It must be said that the
relationship to money that we maintain is a very personal thing. Often, we mix
a series of emotions more or less negative depending on the image we have.
The
most recent studies in behavioral economics show that people who spend more
money in experiments than in material goods experience greater well-being in
their daily lives.
This
is even more the case when they spend their money in what the researchers have
labeled as the "leisure" category: travel, cinema, sporting events,
sports subscriptions, etc.
One
of the main reasons advanced by researchers is that life experiences give us
more satisfaction because they allow us to feel more connected to others.
In
fact, there are 4 key success factors for an experiment to be successful:
1.
The social connection: the experience puts us in relation with other people
which makes it possible to forge a feeling of social connection,
2.
The story to tell: the experience is transformed into a story that we enjoy
telling the memory,
3.
The sense of identity felt: the experience is directly related to our sense of
identity and our values. It connects us to our ideal self and the person we
wish to become.
4.
The opportunity for a unique experience: Experience is a unique opportunity to
experience something special and truly unique to the other options available.
The
most surprising thing about all this is that the duration of the experiment has
absolutely no influence on the degree of satisfaction felt. In other words,
when you spend your money to live an experiment, regardless of the duration of
the latter provided that the 4 criteria mentioned above are met.
Another
interesting conclusion is that the relation to time directly impacts the degree
of satisfaction of the experience. And the latter is largely in favor of the
experience to the detriment of the purchase of material goods.
While
material purchase satisfaction tends to decrease over time due to comparison
effects with other available goods, the satisfaction of buying a memorable
experience experiences the opposite progression. The more time passes and the
more the satisfaction related to the experience believes.
Companies
at the forefront of management have understood and now reward their best
managers with life experiences rather than financial compensation.
A
trip to an exotic country paid by the company for the whole family provides a
much higher satisfaction than a simple check cashed at the end of the year.
Rather
than asking whether money is happy or not, it seems more appropriate to ask how
to make money make us happy.
And
the answer seems all found: by multiplying life experiences that meet the 4 key
success factors!
اليكم ترجمة المقال بالعربية
برجراف عن المال بالانجليزي مترجم
موضوع عن المال بالانجليزي مترجم بالعربي
الجميع يعرف المثل
الشهير: "المال لا يصنع السعادة". ومع ذلك ، يبدو أن هذا هو الحال في بعض
الأحيان. تحت ظروف معينة.
نادرا ما تترك مناقشة
الأموال غير مبالية. يجب القول إن العلاقة بالمال الذي نحافظ عليه هي أمر شخصي للغاية.
غالبًا ما نخلط بين سلسلة من العواطف السلبية بدرجة أو بأخرى اعتمادًا على الصورة التي
لدينا.
تُظهر أحدث الدراسات
في الاقتصاد السلوكي أن الأشخاص الذين ينفقون أموالًا أكثر في التجارب مقارنة بالسلع
المادية يتعرضون لرفاهية أكبر في حياتهم اليومية.
هذا هو الحال أكثر
عندما ينفقون أموالهم في ما وصفه الباحثون بأنها فئة "الترفيه": السفر ،
السينما ، الأحداث الرياضية ، الاشتراكات الرياضية ، إلخ.
أحد الأسباب الرئيسية
التي قدمها الباحثون هو أن تجارب الحياة تمنحنا المزيد من الرضا لأنها تتيح لنا أن
نشعر بأننا أكثر ارتباطًا بالآخرين.
في الواقع ، هناك
4 عوامل نجاح رئيسية لتجربة ما لتكون ناجحة:
1. الاتصال الاجتماعي: التجربة تجعلنا في علاقة
مع أشخاص آخرين مما يجعل من الممكن تكوين شعور بالاتصال الاجتماعي ،
2. القصة التي ستحكيها: تتحول التجربة إلى
قصة نستمتع بها في سرد الذاكرة ،
3. الشعور بالهوية المحسوسة: ترتبط التجربة
مباشرة بإحساسنا بالهوية وقيمنا. يربطنا بأنفسنا المثالي والشخص الذي نود أن نصبح.
4. فرصة لتجربة فريدة من نوعها: التجربة هي
فرصة فريدة لتجربة شيء مميز وفريد حقًا للخيارات الأخرى المتاحة.
الأمر الأكثر إثارة
للدهشة في كل هذا هو أن مدة التجربة ليس لها أي تأثير على درجة الشعور بالرضا. بمعنى
آخر ، عندما تنفق أموالك على العيش في تجربة ، بغض النظر عن مدة هذه الأخيرة بشرط استيفاء
المعايير الأربعة المذكورة أعلاه.
استنتاج آخر مثير
للاهتمام هو أن العلاقة بالوقت تؤثر بشكل مباشر على درجة الرضا عن التجربة. وهذه الأخيرة
تؤيد إلى حد كبير التجربة على حساب شراء السلع المادية.
في حين أن رضا شراء
المواد يميل إلى التناقص بمرور الوقت بسبب تأثيرات المقارنة مع السلع الأخرى المتاحة
، فإن رضا شراء تجربة لا تنسى يختبر تقدمًا معاكسًا. كلما مر الوقت وكلما زاد الرضا
المتعلق بالتجربة.
لقد فهمت الشركات
في طليعة الإدارة الآن أفضل مديريها بتجاربهم الحياتية بدلاً من مكافأتهم المالية ومكافأتهم
الآن.
توفر رحلة إلى بلد
غريب تدفعه الشركة للعائلة بأكملها رضا أعلى بكثير من شيك بسيط تم صرفه في نهاية العام.
بدلاً من السؤال
عما إذا كان المال سعيدًا أم لا ، يبدو من الأنسب أن نسأل عن كيفية جني الأموال.
ويبدو أن الجواب
موجود: من خلال مضاعفة تجارب الحياة التي تلبي عوامل النجاح الأربعة الرئيسية!