المال لا يجلب السعادة بالانجليزي
هل المال يجلب السعادة
العلاقة بين المال والسعادة
هل المال يجلب السعادة
بالانجليزي
Money Makes Happiness: Here's How
Everyone knows the famous saying: "Money does not make
happiness". It would seem, however, that this can sometimes be the case.
Under certain conditions.
A discussion of money rarely leaves one indifferent. It must be
said that the relationship to money that we maintain is a very personal thing.
Often, we mix a series of emotions more or less negative depending on the image
we have.
The most recent studies in behavioral economics show that people
who spend more money in experiments than in material goods experience greater
well-being in their daily lives.
This is even more the case when they spend their money in what the
researchers have labeled as the "leisure" category: travel, cinema,
sporting events, sports subscriptions, etc.
One of the main reasons advanced by researchers is that life
experiences give us more satisfaction because they allow us to feel more
connected to others.
In fact, there are 4 key success factors for an experiment to be
successful:
Social connection: experience puts us in touch with other people,
which allows us to forge a feeling of social connection,
The story to tell: the experience is transformed into a story we
enjoy telling the memory,
The feeling of identity felt: the experience is directly related to
our sense of identity and our values. It connects us to our ideal self and the
person we wish to become.
The opportunity for a unique experience: the experience represents
a unique opportunity to experience something special and truly unique to the
other options available.
The most surprising thing about all this is that the duration of
the experiment has absolutely no influence on the degree of satisfaction felt.
In other words, when you spend your money to live an experiment, regardless of
the duration of the latter provided that the 4 criteria mentioned above are
met.
Another interesting conclusion is that the relation to time
directly impacts the degree of satisfaction of the experience. And the latter
is largely in favor of the experience to the detriment of the purchase of
material goods.
While material purchase satisfaction tends to decrease over time
due to comparison effects with other available goods, the satisfaction of
buying a memorable experience experiences the opposite progression. The more
time passes and the more the satisfaction related to the experience believes.
Companies at the forefront of management have understood and now
reward their best managers with life experiences rather than financial
compensation.
A trip to an exotic country paid by the company for the whole
family provides a much higher satisfaction than a simple check cashed at the
end of the year.
Rather than asking whether money is happy or not, it seems more
appropriate to ask how to make money make us happy.
And the answer seems all found: by multiplying life experiences
that meet the 4 key success factors!
اليكم ترجمة الموضوع المال لا يجلب السعادة بالانجليزي بالعربي باللغة العربية
المال يجعل السعادة: إليك كيف
الجميع يعرف المثل الشهير: "المال لا يصنع السعادة". ومع ذلك ، يبدو
أن هذا هو الحال في بعض الأحيان. تحت ظروف معينة.
نادرا ما تترك مناقشة الأموال غير مبالية. يجب القول إن العلاقة بالمال الذي
نحافظ عليه هي أمر شخصي للغاية. غالبًا ما نخلط بين سلسلة من العواطف السلبية بدرجة
أو بأخرى اعتمادًا على الصورة التي لدينا.
تُظهر أحدث الدراسات في الاقتصاد السلوكي أن الأشخاص الذين ينفقون أموالًا أكثر
في التجارب مقارنة بالسلع المادية يتعرضون لرفاهية أكبر في حياتهم اليومية.
هذا هو الحال أكثر عندما ينفقون أموالهم في ما وصفه الباحثون بأنها فئة
"الترفيه": السفر ، السينما ، الأحداث الرياضية ، الاشتراكات الرياضية ،
إلخ.
أحد الأسباب الرئيسية التي قدمها الباحثون هو أن تجارب الحياة تمنحنا المزيد
من الرضا لأنها تتيح لنا أن نشعر بأننا أكثر ارتباطًا بالآخرين.
في الواقع ، هناك 4 عوامل نجاح رئيسية لتجربة ما لتكون ناجحة:
التواصل الاجتماعي: التجربة تجعلنا على اتصال بأشخاص آخرين ، مما يسمح لنا بتكوين
شعور بالاتصال الاجتماعي ،
القصة التي ستحكيها: تتحول التجربة إلى قصة نستمتع بها في سرد الذاكرة ،
الشعور بالهوية: تشعر التجربة مباشرة بإحساسنا بالهوية وقيمنا. يربطنا بأنفسنا
المثالي والشخص الذي نود أن نصبح.
فرصة لتجربة فريدة: تمثل التجربة فرصة فريدة لتجربة شيء مميز وفريد حقًا للخيارات الأخرى المتاحة.
الأمر الأكثر إثارة للدهشة في كل هذا هو أن مدة التجربة ليس لها أي تأثير على
درجة الشعور بالرضا. بمعنى آخر ، عندما تنفق أموالك على العيش في تجربة ، بغض النظر
عن مدة هذه الأخيرة بشرط استيفاء المعايير الأربعة المذكورة أعلاه.
استنتاج آخر مثير للاهتمام هو أن العلاقة بالوقت تؤثر بشكل مباشر على درجة الرضا
عن التجربة. وهذه الأخيرة تؤيد إلى حد كبير التجربة على حساب شراء السلع المادية.
في حين أن رضا شراء المواد يميل إلى التناقص بمرور الوقت بسبب تأثيرات المقارنة
مع السلع الأخرى المتاحة ، فإن رضا شراء تجربة لا تنسى يختبر تقدمًا معاكسًا. كلما
مر الوقت وكلما زاد الرضا المتعلق بالتجربة.
لقد فهمت الشركات في طليعة الإدارة الآن أفضل مديريها بتجاربهم الحياتية بدلاً
من مكافأتهم المالية ومكافأتهم الآن.
توفر رحلة إلى بلد غريب تدفعه الشركة للعائلة بأكملها رضا أعلى بكثير من شيك
بسيط تم صرفه في نهاية العام.
بدلاً من السؤال عما إذا كان المال سعيدًا أم لا ، يبدو من الأنسب أن نسأل عن
كيفية جني الأموال.
ويبدو أن الجواب موجود: من خلال مضاعفة تجارب الحياة التي تلبي عوامل النجاح
الأربعة الرئيسية!